Korisničko Ime:

Lozinka:

Autor Tema: FFA.HR interview: Upoznajte domaći WarDance klan  (Posjeta: 189 vremena)

Offline Jester

  • Moderator
  • Captain
  • *****
  • Postova: 1.837
    • Profil
FFA.HR interview: Upoznajte domaći WarDance klan
« u: Rujan 30, 2016, 01:12:52 poslijepodne »
Prenosimo recenziju kolega sa FAIR FOR ALL portala.
http://www.ffa.hr/index.php/najave/item/3036-ffa-focus-o-wardance-klanu

Donosimo vam priču o jednom od najpoznatijih Call of Duty 2 klanova u Europi, koji su iza sebe ostavili najimpresivniji fragmovie koji ćete ikad pogledati.

Nešto mlađi igrači se neće sjećati onog zlatnog doba multiplayer igranja na ovim prostorima sa sredine prošlog desetljeća, kad je širokopojasni ADSL internet tek počeo masivno stizati u naše domove. Istina, kasnili smo nekoliko godina za zapadnim svijetom, ali to ipak nije spriječilo dobar dio igrača s ovih prostora da stvore svoje ime kao jedno od prepoznatljivijih u svijetu online igranja. Bilo to solo, bilo u klanovima ili guildovima, uvijek smo se imali čime ponositi. Jedan takav klan zasigurno je i WarDance, koji je i danas prepoznatljivo ime u svijetu svim Call of Duty 2 veteranima.

Dečki su svoje ime stvarali od 2006. godine. Iako kao klan danas više nisu aktivni, postoji želja za reaktivacijom i odlaskom u Munchen na jaki LAN turnir u ožujku iduće godine. Neovisno hoće li uspjeti u tome, iza klana ostaju velika prijateljstva koja traju još i danas, deset godina poslije, a kao spomenik jednom lijepom razdoblju ostaje fragmovie Matmata. Matmata, koji je svoje ime dobio prema kultnoj CoD 2 mapi, stvaran je preko tri godine, te je zasigurno nešto najimpresivnije što ćete vidjeti u video uradcima toga tipa na internetu.

Upravo oko Matmate se vrti priča o klanu koju vam donosimo u nastavku, a prije nego što nastavite čitati, preporučamo prvo odgledati Matmatu (prvi video u nastavku) s posebnim naglaskom na uvod koji će vas zasigurno oduševiti.

Na kraju teksta možete pronaći intervju s Jesterom, leaderom WarDance klana i autorom fragmoviea.

WarDance

WarDance postoji od 10. listopada 2006, točno od trenutka kad smo kolege MaxDamage, Grimlock i ja nazdravili "karlovačkom" uz roštilj na zagrebačkom Bundeku. Od tada nam se priključilo i kroz klan prošlo mnoštvo igrača. Sklapala su se poznanstva koja su, što mi je izrazito drago vidjeti, nakon svih ovih godina prešla u prijateljstva.

WarDance nije aktivan klan. Ipak su to već odrasli ljudi, neki su se poženili, a neki imaju i klince. Call of Duty 2 je ipak core igra WarDance-a. Nismo preživjeli tranziciju na CoD 4 iako smo, priznajem, pokušali. Kad sam upitao kolege, hoćemo li prepustiti web stranicu, forum, servere i teško stečenu reputaciju mlađim generacijama, odlučno su rekli ne. Kao "leader" poštivao sam njihovu odluku. I evo nakon deset godina svakog travnja u približno isto vrijeme postavim isto pitanje: "Dečki, ističe nam najam web stranice i foruma. Hoćemo li produžiti? Hoćete li donirati i ove godine?". Posjetite li wardanceclan.com sve će vam biti jasno.

Također mi je jako drago da jedna lijepa tradicija živi i danas, a to je da se jednom godišnje svi okupimo i zajedno podružimo. Ove godine to je rezultiralo pomalo suludom idejom odlaska na LAN natjecanje "Forgotten Soldiers" koji se održava 4. i 5. ožujka 2017. u Münchenu. Što će biti od toga, vidjet ćemo. Ukoliko zaživi, očekujte nastavak u vidu dokumentarnog filma . Htio bih se još zahvaliti kolegama iz klana što su se održali zajedno, što su bili tolerantni i nisu gubili vjeru u mene i ove projekte. Dečki ovo je moj poklon vama. Donosim vam drugačije fragmovie-je, koliko sam u tome uspio procijenite sami.

Chapter One – Matmata (Start date: 2008; Release Date: 16.03.2011)


Ideja i želja za izradom fragmoviea stara je gotovo kao i klan. Nakon više od 8 mjeseci pregledavanja demoa, snimanja i pripreme sekvenci shvatio sam da količinu materijala koju sam prikupio neću moći strpati u jedan fragmovie jer bi dužinom više nalikovao na cjelovečernji film. Pogledao sam hrpetine fragmoviea i zaključio da vrlo mali postotak može održati moj interes i koncentraciju. Ostali bi već nakon 3-4 minute postali zamorni i naporni. Sve bi se svodilo na redanje prešarenih klipova sa "transition" efektima, bez upozorenja ljudima koji pate od epilepsije. Također skraćivanje, ubrzavanje, odnosno brisanje praznog hoda te isticanje željenog činilo mi se kao varanje gledatelja, jer ne prikazuje događaj u vremenskom intervalu u kojem se on stvarno i dogodio. Nažalost ova praksa česta je u većini današnjih fragmoviea i ja je nazivam "boostanje skilla". To nisam želio. Želio sam polagani tok kako bi se zadržao stvarni osjećaj igre. Također nisam želio nasumično poredati sekvence i samo zalijepiti proizvoljnu glazbu zvuka osobnog hira. Ideja mi je bila napraviti fragmovie koji će biti lako gledljiv, koji će imati priču i koji će se po nečemu razlikovati od ostalih. Snimljene sekvence sam odlučio maksimalno povezati, tako da bih dobio privid da cijelo vrijeme pratimo jednog igrača koji se kreće kružno po mapi, odnosno "life flash" nekoga tko je na korak od smrti. Ne mogu vam opisati koliko sam se napatio dok sam našao idealan raspored između snimljenih sekvenci, koji bi omogućavao da mjesto na mapi gdje sekvenca završava bude upravo to isto mjesto gdje druga sekvenca počinje. Neki dijelovi snimljeni su iz trećeg lica upravo zbog te poveznice. Zbog takvog kontinuiteta izmjena morao sam posebno navesti o kojem je trenutno igraču riječ ispisivanjem njegovog nicka u donjem desnom kutu ekrana. Iako po mom mišljenju takvi dodatci vizualno kvare dojam, potrudio sam se to izvesti što diskretnije.

Glazba je većinom orkestralna, onakva kakvu srećemo u filmovima, sinkronizirana da prati svaki pokret, odabrana da doprinese dojmu i iznenadi kada je to potrebno. Nijedna skladba, odnosno pjesma, nije priložena u svojem punom trajanju, već su njeni dijelovi rezani i preslagivani prema potrebi, što ćete i primijetiti poslušate li ih u originalnom obliku. Kompoziciju sam slagao paralelno, glazbu prema videu, ali većinom obrnuto, što je i vidljivo jer vizualni dio ponekad trpi i "čeka" ili "lovi" zvuk. Kao i u većini igranih filmova, pojavljuje se tema koja se ponavlja nekoliko puta tijekom cijelog fragmoviea. Fragmovie ne obiluje specijalnim efektima i raznim vrstama "transitiona", korištena su svega tri ili četiri prijelaza koji bi trebali glumit okret, skok ili pomak. Ostatak je snimljen iz trećeg lica ili odstatiran. Uvod je prilično dugačak, no to je u jednu ruku shvatljivo jer taj dio ipak više spada u domenu "machinime". Cijeli uvod je odglumljen, nije korištena niti jedna sekvenca iz CoD 2 kampanje. Moram priznat da je prilično zahtjevno istovremeno upravljati sa desetak ljudi koji na praznom serveru pokušavaju odglumiti ono što im kažete. Osjećao sam se kao da sam na filmskom setu, samo što sam umjesto kamere u rukama držao snajper (zbog "hand-held camera" dojma). Zvuk sam posudio iz filma "Spašavanje vojnika Ryana", a za zvuk prekidanja kamere zaslužan je "Cloverfield" koji mi je poslužio i kao inspiracija.

Obzirom da je ovo tek prvi, a ujedno i jedini "chapter" fragmovieaa koji ima uvod, dopustio sam si slobodu i dao mu dovoljnu dužinu da bih mogao kreirati priču koja će se nastavit i provlačiti kroz ostale "chaptere". Nakon gotovo tri godine zabušavanja i puno manje rada, sekvence s kojima sam raspolagao bile su znatno lošije i manje atraktivne od onih koje su nastale u tom kasnijem razdoblju i u jednu ruku žalim što sam radio sa starim fragovima.

Chapter Zero – RAW(Start date: 01.09.2016; Release Date: 04.09.2016)


Nakon 5 godina oslobodio mi se trenutak slobodnog vremena i odlučio sam počistit diskove. Tako je nastao Chapter Zero – RAW. Zašto RAW? Zato što snimljeni i montirani materijal prikazuje igranje u čistom sirovom obliku bez ikakvog editiranja. Klipovi nisu skraćivani ni ubrzavani, kako bi se zadržao već spomenuti "real feel" natjecanja.

WarDance – Forgotten Footage (Start date: 19.09.2016; Release Date: 21.09.2016)


Forgotten Footage je materijal koji nije prošao selekciju za prva dva fragmoviea, a nisam ga imao srca izbrisati. No uključio sam jedan mali novitet. Koji? Uvjerite se sami ;-)

Za kraj, postavili smo Jesteru par pitanja

FFA: Koliko otprilike sati je potroseno u Matmatu?

Jester: Na snimanje fragova utrošeno je jako puno vremena. Obzirom da sam htio postići maksimalnu kvalitetu koristio sam "avidemo" metodu.

Tok izrade izgledao bi ovako: Prvo se skupe demoi odnosno snimke. Zamolio sam kolege da svaki ponaosob pregledaju svoje demoe i ispune tablicu sa rundom i vremenskim intervalom u kojem se kill dogodio. Nakon toga pregledao sam i revidirao sav prikupljeni materijal. Uslijedilo je snimanje sekvenci. Svaki demo potrebno je pokrenuti, ubrzati odnosno odvrtiti do željenog dijela. "Avidemo" metodom hvataju se sličice koje je naknadno potrebno konvertirati u video. Ja sam radio s puno više sličica u sekundi od završnog proizvoda koji je u 30fps-a, da bi se pri konverziji u manji broj sličica dobila fluidnost videa. Avidemo snimi maksimalno 9999 sličica što je otprilike 40 sekundi materijala, pa ako je sekvenca duža, potrebno je nastaviti snimanje gdje je prethodna sekvenca stala.

Zvuk iz sekvence se ne snima avidemo metodom, zvuk je potrebno snimiti posebno i umiksati pri konverziji sekvence. Nažalost tolika količina materijala ne može biti u "uncompressed" obliku (riječ je oko 2 sata sirovog materijala) pa ju je potrebno kompresirati. Koristio sam tada opće prihvaćeni huffyuv koji je omogućavao dobru kompresiju bez nekog velikog gubitka kvalitete i što je najbitnije, laku manipulaciju u kasnijoj video obradi (danas su računala brža i postoje puno napredniji codeci).

Na Matmatu je utrošeno jako puno sati. Ne mogu reći da je izrada trajala 3 godine jer nisam aktivno radio svo to vrijeme, u međuvremenu sam diplomirao i zaposlio se pa mi je slobodno vrijeme postalo luksuz. Uz sve obveze, želja za dovršetkom ovog projekta zapravo nikad nije minula, a kako od malena gajim simpatije prema snimanju i obradi videa, čime se u slobodno vrijeme i bavim, bilo je samo pitanje vremena kada ću sjesti i dovršiti ovo. Na veliko iznenađenje kolega to sam i učinio 2011 izdavši prvi nastavak nazvan Chapter One – Matmata. Nažalost došao je 5 godina prekasno i nije polučio ni približan uspjeh obzirom na uložen trud. A priznajem, podbacio sam u prezentaciji i distribuciji. Svega par portala popratilo je izdanje vrlo pozitivnim komentarima, što mi je bila poruka da ostatak materijala ne izbrišem, već da nastavim. I evo, nakon gotovo 5 godina u 20 dana izbacio sam ostala 2 nastavka. Nisam imao vremena za tako kompleksnu montažu kao u prvom dijelu, a želio sam da sekvence ugledaju svjetlo dana.

FFA: Hoće li ikad bit drugog, pravog nastavka sa sličnim cinematic sekvencama?

Jester: Obzirom da je izuzetno teško snimiti takav materijal čisto sumnjam :-). Glavni problemi nastanu kada snimke pokušate montirati i shvatite da ukoliko želite dobiti dojam filma morate slijediti pravila montaže. Prva verzija izgledala je grozno. Kolega montažer mi je stavio par savjeta na papir, pa sam sve prema tom naputku presložio i dosnimio još par detalja. U međuvremenu sam se obrazovao i snimao igrane sadržaje.

FFA: Koliko vas je još ostalo u klanu?

Jester: U klanu je ostalo desetak članova. Iako ne igramo već godinama imamo svoju Facebook grupu za druženje.

FFA: Tražite li nove članove?

Jester: Jednog člana eventualno za lan. Mislim da dečki imaju već u vidu koga žele vidjeti među sobom na natjecanju.

FFA: Kad pričate o LAN turniru u Munchenu, na koliko članova računate?

Jester: U timu je 5 igrača. Za sad su sigurni luk1nho, Rockstar, Scorp, N1tro i Viscera, a priključiti ćemo se Flikoman i ja kao potpora. Obzirom da je to i najjača postava koja je dominirala europskom clanbase ligom očekujemo dobar rezultat. Također, dečki razmišljaju o đokeru, dakle mjesta u timu još ima.

FFA: Kolika je vjerojatnost da se ove godine zaista i skupite, pa otiđete na turnir?

Jester: Vjerojatnost da odemo na turnir je zapravo dosta velika obzirom da svi imaju svoja primanja i financijski smo pokriveni. Vidim da su kolege objavili početak priprema, ipak se treba ponovo vratit u formu nakon svih ovih godina. Ovogodišnje okupljanje smo već obavili 16. rujna, tako da se tradicija nastavlja.

FFA: Može par crtica o kakvom je turniru riječ?

Jester: Forgotten Soldiers je prvi Call of Duty 2 LAN event u Njemačkoj od 2008. Održat će se u Esport-Club München & Healthbaru (http://e-sport.club/) 4. i 5. ožujka 2017. Također sve će biti dostupno preko "shoutcasta" uz komentar uživo. Prema prijavljenim timovima vidim da je riječ o poznatim imenima i vrlo kvalitetnim igračima sa visokom reputacijom. Koliko su oštrine i skilla uspjeli zadržati do danas, vidjet ćemo. Nadam se ne puno hehehe.

FFA: Postoje li nekakve kvalifikacije, ili se direktno upada (pretpostavljamo uz kotizaciju)?

Jester: Kotizacija iznosi 250€ po timu, broj mjesta je ograničen. Nagrade su novčane i u hardwareu. Prvo mjesto iznosi 2000€ ako se ne varam, taman za troškove dok smo tamo.

FFA: Na kraju Matmate vidimo da si zbilja bio tamo u Tunisu. Pretpostavljam zbog CoD2 ili je nesto drugo bilo u pitanju? Sam ili s kolegama u klanu?

Jester: Da, uistinu sam bio u Matmati. Cilj je bio posjetiti stvarne lokacije kako bih ih doživio i što bolje prenio na fragmovie. Šalim se naravno, bio sam na proputovanju sa curom i učinilo mi se zgodno da te fotografije uključim u fragmovie i dodatno ga začinim.


Offline Kakashi

  • Corporal
  • **
  • Postova: 29
    • Profil
Odg: FFA.HR interview: Upoznajte domaći WarDance klan
« Odgovori #1 u: Listopad 19, 2016, 01:30:22 prijepodne »
Kapa do poda šefe :D daleko najbolji filmovi iz video igara, takvih se nebi ni Activision, Ubisoft ni slicni posramili, ili točnije posramio si njih